Anbud

Efter besöket skickar vi ett anbud till er via epost och om det behöver kompletteras med ett nytt mail med anbudet.


Anbudet är uppdelat i så det klart och tydligt framgår vad som ingår i anbudet och vad som inte ingår i anbudet. Vid osäkerhet så uppdaterar vi texten så vi båda parter ser det klart och tydligt.


I omfattning har vi försökt att beskriva vad som är med och varför vissa saker inte är med. Detta är ett steg att göra det mer tydligt än bara vilka behandlingar vi ska göra på till exempel väggar.


Längre ned i anbudet anges kostnaden för arbete, eventuellt avdrag för Rot, uppskattning av materialkostnad och eventuella kostnader för ställning.

Alla uppgifter till privatpersoner är alltid inklusive moms. Materialkostnad preciseras inte om inte kunden särskilt har bett om det. Om ni ska utnyttja Rot-avdrag så finns det angivet det belopp som ska utnyttjas, av er årliga summa. Mer information finns under fliken Rot-avdrag.


I mailet finns två bilagor, som även ligger som varsin under flik: Information om anbudet och Din bostad våran arbetsplats. De finns för att besvara vanliga frågor och undvika missuppfattningar. Det är viktigt att du läser igenom detta eftersom anbudet är beräknat utifrån dessa förutsättningar.


I anbud finns även en text stycke om rätten till att ångra köpet med hänvisning till ångerrätten.

Detta behöver tas upp skriftligt i väntan på ny praxis efter en domstols dom.

I denna har kunden vägrade betala efter installation av ett kök med hänvisning till ångerrätten och fått rätt.


Är det något som är oklart, konstigt eller enligt er inte alls är rätt så är det bara att höra av er via epost eller telefon så reder vi ut problemet. Troligen rör det sig om någon oklarhet om vad som ingår respektive inte ingår i anbudet.


Läs vidare vad som händer när vi kommer.